"Kata Bersahut, Gayong Bersambut"


Assalamualaikum... aku nak cite serba cikit pasal GAYONG ni @ silat Gayong..dah lamer aku join silat gayong sejak zaman Universiti...pada mulanya semangat giler pegi latihan, ikut sumer program, lamer2 aku jadi down..down bukan kecewa sebab silat gayong, tapi down sebab aku terbabit dengan kemalangan yang wat tulang selengka aku patah..sejak tu aku xleh nak lasak sangat..dlm hati tuhan jer yang tahu semangat aku untuk ber'gayong' semula...



~Logo GAYONG~

dulu aku penah try nak aktif balik lepas tgk kawan2 aku masih bejuang dlm gayong..aku try follow dorang g training tapi sifat aku plak yg mengganggu kali ni..sifat malas, cepat putus asa dan ditambah plak dgn penat keje, kekangan masa wat aku jadi 'down' balik..huhu..

ni la mahaguru aku yang namanya penah aku sebut2 dan banggakan dulu...


Allahyarham Dato Meor Abd Rahman

aku masih mengaku aku anak gayong walaupun sekian lamer 'jauh' dari gayong..
so, aku harap pas ni semangat gayong aku kembali pulih untuk aku terus berjuang dlm GAYONG.
pada anak2 muda, jgn rs segan dan malu berlajar silat..xkira silat apa pun sebab silat ni la mencerminkan bangsa melayu...bangsa kite...


Hidup PSSGM...!!!! ^_^



0 comments:

Post a Comment