Dunia..dunia..dunia...


Salamm..Guyz!!
juz nak share jer..korang nak tau x
dunia makin pelik skang ni..
lebih2 kat malaysia..
maksud teman dunia politik laaaa...
hari2 kite disajikan dengan isu pelik
paling "HOT" isu mamat sorang ni
xhabis2 citer dia jer...
naik rimas plak teman nak dengor
ayat lazim yg teman slalu dengor dari dia

"saya xbersalah"
"saya dikhianat"
"saya mangsa konspirasi jahat kerajaan"
"saya difitnah"
"saya mangsa dendam"
"saya dianiaya"
 saya itu, saya ini...

alangkah baiknyer mamat tu bagi jer sampel DNA dia
bagi kerjasama kat penyiasat
kan senang keroje tu
aper ke benda yang ditakotkan 
seram sgt ker nak bg DNA?
bukannyer teman nak menyokong kerajaan
cuma sebagai rakyat
teman dah muak
rakyat nak tau kebenaran
lagi lamer kes mamat ni terbengkalai
lagi ramai rakyat yg kuar "FATWA" sendiri
yang jadi mangsanyer
rakyat jugak...kesian la kat dorang tu..

yang backup mamat tu plak 
si babun sekor tu
kalau xsilap karpal singh
ntah maner kapal dia belayar
teman pun xtau
yang teman tau..
paria tu bersungguh-sungguh membela si mamat sorang tu
ntah aper plak ganjaran yang ditawarkan 
oleh mamat tu...
undang2 dimainkan nyer
macam la dia yang pegang sistem kehakiman negara plak
katok jer eloknyer kepala si karpal tu
gamaknyer dah giler kuasa, gila law, tu yg jadi mcm tu
xsedor diri lagi dah berkerusi roda
tolak jer kebawah tangga baru tau
elok la 2 ekor tu bersahabat 
ader la teman bergembira nanti
jangan deme plak yg wat video klip sudah
kang xpasal2 berbulan2 
rakyat terpaksa dengor kes dorang jer kat mahkamah
hahahahaha...!!!!


nasihat teman pada semua
kite rakyat..ader hak dan kuasa
tapi xder hak nak menghukum
kite berhak tau kebenaran
'berani kerana benar, takut kerana salah'
moga 'mamat' tu sedar cepat cikit
sudah2 la cakap lebih2 dari bertindak...



0 comments:

Post a Comment